Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye'nin dijital dönüşümünde önemli bir kilometre taşı olan e-Devlet Kapısı'nın 16. yılını kutladı. 18 Aralık 2008'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından hizmete açılan platform, bugün itibariyle 1079 kuruma ait 8 bin 316 işlem sunuyor. Başlangıçta sadece 22 hizmet sunan e-Devlet Kapısı, milyonlarca vatandaşın hayatını kolaylaştıran kapsamlı bir dijital platform haline geldi. Bu kapsamlı dönüşüm, vatandaşların kamu hizmetlerine erişimini kolaylaştırarak, zaman ve maliyet tasarruflarını mümkün kıldı. Uzun kuyruklarda beklemelerin azalması ve evrak işlerinin kolaylaşması, vatandaş memnuniyetini de önemli ölçüde artırdı. e-Devlet Kapısı'nın başarısı, Avrupa Komisyonu raporlarında da görüldüğü gibi uluslararası alanda da takdir topluyor. Türkiye, e-Devlet uygulamalarında Avrupa Birliği ortalamasının üzerinde bir skorla "Çok Yüksek e-Devlet Gelişmişlik Endeksine Sahip Ülkeler" kategorisinde yer alıyor ve 2024 yılında en fazla ilerleme kaydeden ülke oldu.

e-Devlet Kapısı'nın Başarısı

66 milyon 683 bin 837 kullanıcı sayısına ulaşan e-Devlet Kapısı, 15 yaş üstü nüfusun %96'sına hizmet veriyor. Sistem, vatandaşların neredeyse tüm kamu işlemlerini online olarak yapmalarını mümkün kılıyor. Bu durum, vatandaşlar için hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlıyor. Yıllık milyarlarca lira tasarruf sağlayan sistem, günlük ortalama 11 milyon kullanıcı girişine sahne oluyor. Sadece 2023 yılının ilk 11 ayında 4 milyar giriş gerçekleşti. Bu rakam, e-Devlet Kapısı'nın ne kadar yaygın ve önemli bir hizmet olduğunu açıkça gösteriyor. Sistemin başarısı, aynı zamanda memnuniyet anketlerinde de yansıyor; vatandaşların %95'i uygulamadan memnun olduğunu belirtiyor.

En Çok Kullanılan Hizmetler

e-Devlet Kapısı'nda en çok kullanılan hizmet, %23,64 ile "SGK Tescil ve Hizmet Dökümü/İşyeri Unvan Listesi" oldu. İkinci sırada ise %10,02 ile "Araç Plakasına Yazılan Ceza Sorgulama" yer alıyor. Bunun yanı sıra, "Sosyal Güvenlik Kurumu/Normal Şartlarda Ne Zaman Emekli Olabilirim" hizmeti %10,2 oranla dikkat çekerken, "Çalışma Hayatım" ve "Vergi Borcu Sorgulama ve Ödeme Hizmeti" sırasıyla %9,37 ve %9,15 oranlarıyla en çok kullanılan hizmetler arasında yer alıyor. Bu veriler, vatandaşların en çok ihtiyaç duyduğu hizmetlerin neler olduğunu göstermektedir.

e-Devlet Kapısı'nın Geleceği

Türkiye'nin en büyük markalarından biri haline gelen ve altyapısı Türksat tarafından kurulan e-Devlet Kapısı, artık dünyanın gıptayla baktığı bir yapıya kavuştu. Bu sistem, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin e-devlet altyapısının kurulmasında olduğu gibi, dost ve kardeş ülkelerin dijital devlet altyapılarının kurulmasında da kullanılacak. e-Devlet Kapısı, gönül coğrafyamızdaki ülkelere ve daha sonra dünyanın dört bir yanına ihraç edilerek Türkiye'nin dijital hizmet ihracatını artırmayı hedefliyor.